Yukleniyor…

Tam Buğday unu ve Rafine Un Arasındaki Fark Nedir

post img

Tam buğday unu, tanenin besin maddelerince, şu demek oluyor ki protein, yağ, vitamin ve minerallerce en varlıklı  ruşeym ve alöron tabakalarını; besinsel lifler ve fitosteroller açısından en varlıklı kabuk tabakalarını da içine alacak şekilde öğütülerek üretilir. Rafine beyaz un yalnız nişasta ve gluten bakımından zenginlik gösterir. Fonksiyonel özellikli bileşenlerden mahrumdur.

Tam buğday unu ve ekmeği yada makarna gibi diğer ürünleri insan tabiatına ve sindirim sistemine en uygun besin deposudır. Buğdayın doğal özellikleri dışındaki düzenlemeler yararlılığını negatif yönde etkiler.

Tam buğday unu ve ürünleri daha lezzetlidir. Buğday tanesinin tat ve aroma maddelerince en zengin bölümü beyaz un üretiminde kepekle beraber ayrılır.

Tam buğday unu yüksek besin değeri ve lezzete haizdir.

Tam buğday unu 4-5 kat daha zengin besinsel lif ve protein içeriği sebebi ile 100 gramı 339-340 kalori enerji verirken, nişasta bakımında varlıklı olan rafine beyaz un 364 kalori enerji sağlar.

Tam buğday unu, rafine beyaz una göre 2-4 kat daha çok vitamin ve mineral içerir. Tam buğday unu ile glisemik dizin 65-70’ten 50-55’lere düşer.

Tüm gıda maddelerinde olduğu şeklinde buğdayın koruma faktörleri de, besin maddelerince en varlıklı olan kabuk veya kepek tabakalarında saklanmıştır. Dolayısıyla tam buğday unu ekmeği ve unlu mamullerinde vitamin kayıpları çok daha düşüktür.

Tam buğday unu uzun süre tok meblağ. Anti aşırı kiloluluk, antidiyabet, antikolesterol, antikanser , antiinfertilite ve antiaging özellikli fonksiyonel bileşenleri bünyesinde taşır. Rafine beyaz un bu özelliklerden mahrumdur.